Data kunnen ook voor jou het verschil maken
Als horecaondernemer nog niet aan de slag met je data? Zonde, want je mist ongetwijfeld heel wat kansen. De data uit je bestelplatform, horeca management platform en kassa zijn goud waard. Door slim met je data om te springen, kun je je omzet stevig boosten. We zetten even wat zaken voor je op een rijtje.
Je menu optimaliseren
Jouw menukaart genereert elke dag nieuwe, waardevolle informatie. Door middel van je verkooprapporten zie je meteen welke gerechten populair zijn en welke je misschien wel kunt afvoeren en vervangen. Bovendien kun je spelen en testen met de volgorde van gerechten. Makkelijk een menu-deal aanbieden? Kan ook perfect. Werk je met one2three dan kunnen er zelfs nog suggesties op maat aan het einde van het bestelproces getoond worden. Ideaal om aan upsell te doen en de klant op basis van data, nog beter te bedienen.
Of kan je testen of bepaalde keuzes meer gemaakt worden als je die producten meer bovenaan positioneert. Of kan je het de klant nog gemakkelijker maken door veel gekozen combinaties als een menu-deal aan te bieden. Diezelfde data wordt door one2three zelfs automatisch gebruikt om op het einde van het bestelproces nog suggesties te tonen, gebaseerd op alle besteldata van jouw zaak.
Maar dat is niet alles. Gebruik je Growzer dan weet je meteen ook wat de foodcost is van je gerecht en kun je de juiste marge hanteren. Een kleine prijsverhoging op een topseller kan je omzet fiks omhoog halen. Verder kun je ook bekijken of sommige ingrediënten misschien niet net wat voordeliger ingekocht kunnen worden, of je vervangt ze door een alternatief. Meer nog, zelfs automatische aanpassingen aan het menu aan de hand van de voorraad zijn mogelijk.
Een persoonlijke aanpak
Reken maar dat een persoonlijke aanpak werkt. Hoe persoonlijker de service, hoe meer een klant spendeert. Door de digitalisatie kan je perfect zien welke klanten de meeste omzet genereren, maar je hebt net zo goed inzicht in de bestelgeschiedenis van een klant. Zo ken je de geprefereerde snacks en kun je aanbiedingen op maat maken of je kent bijvoorbeeld de intoleranties al. Ook een loyaltyprogramma is zeker een goed idee. Vaste gasten belonen werkt, maar het is ook een handige marketingtool.
Plan je personeel efficiënter in
Historische data kunnen je perfect wijzen op pieken en mindere momenten en dagen. Zo kun je je personeel beter inplannen. Efficiënter werken met minder personeelskost is het gevolg.
Integreer alle data met elkaar
Om het overzicht te behouden en werkelijk aan de slag te gaan met je data, is het belangrijk dat deze gegroepeerd worden. De combinatie van one2three, Growzer en een kassasysteem is daarvoor perfect. Alle data op één plek, netjes gesynchroniseerd, geeft je ongetwijfeld voorsprong. Je kunt zelfs ook nog een personeelsplanningtool, een boekhoudtool en meer koppelen.
Meer weten?
Wil je meer weten wat one2three en zijn partners op het vlak van data voor je kunnen betekenen? Contacteer ons en/of vraag een vrijblijvende demo aan.