5 tips van Friethuis The Sixties voor vlotte online bestellingen

08 september 2021
5 tips van Friethuis The Sixties voor vlotte online bestellingen

Annemieke Van Wynsberge en Nico Duhamel maakten van Friethuis The Sixties een geoliede machine, een sterk staaltje van deskundigheid en vernuft. Dat zegt Snackblad. Je kan hun artikel over hun geheel in Amerikaanse sixties-stijl ingerichte frituur lezen via de link onderaan. We geven hier een kort overzicht van de elementen in die goed draaiende machine. Wat kan jij leren van Annemieke en Nico?

5 dingen die je moet doen voor goed draaiende online bestellingen

1. Wees origineel

Wees origineel

Niet alleen de naam en de inrichting van Friethuis The Sixties is origineel. Naast de klassieke frituursnacks maakt Nico ook lekkere saté’s en hamburgers van het huis. Je vindt er ook The Sixties Crazy Fries en stoofvlees met varkenswangetjes volgens moeders recept. Bekijk hier het hele assortiment.

2. Gebruik een performant online bestelplatform

Annemieke en Nico kozen voor one2three: “Wat het systeem van one2three ook bijzonder maakt is dat je als friturist zelf kunt bepalen hoeveel klanten binnen een bepaald tijdslot een bestelling kunnen plaatsen. Op de latere uren bijvoorbeeld wat minder, of als het heel druk dreigt te worden, kan je met één druk op de knop aanpassingen doen. Op die manier kan je de eventuele stress wat verminderen.”

3. Informeer jouw klanten op de juiste manier

Informeer jouw klanten op de juiste manier

Klanten kunnen online en ter plaatse bestellen. Ze kiezen een tijdsslot en krijgen bevestiging per e-mail. Wie ter plaatse bestelt of iets te vroeg arriveert, kan de voortgang volgen op een groot scherm. Daar zien klanten de bestellingen die  gepland zijn, die worden klaargemaakt en die al klaar zijn. Lees meer over digitale schermen en menuborden.

4. Gebruik de bestelbonnen als een werkinstrument

Gebruik de bestelbonnen als een werkinstrument

Annemieke en Nico hebben hun manier van bonnen verwerken aangepast. Ze printen 3 bonnen: een bon voor het volgsysteem, een tweede bon bij de friteuse en een derde bon bij de snacks. De bonnen hangen op in volgorde van afwerking.

Het werkcomfort voor henzelf en hun personeel is verbeterd met  nieuwe toestellen en een betere plaatsing.

5. Stem je service helemaal af op jouw klanten

Stem je service helemaal af op jouw klanten

Annemieke en Nico houden hun klanten op de hoogte via hun Facebookpagina, waar ze de volle 5 sterrenbeoordeling krijgen. Erg knap!

De klant komt altijd eerst bij hen, maar soms komt die klant een beetje te laat. Verkeer, werk, je kent dat. Daarom hebben Annemieke en Nico warmhoudplaten en warmhoudlampen voorzien om de afhaalbestellingen een tijdje warm te houden.

Praat met een van onze specialisten over hoe je zelf efficiënter kan werken met online bestellingen.

Lees het volledige verhaal van Annemieke en Nico, en download het artikel uit Snackblad .

Scroll to Top