Bedankt klanten: one2three is het populairst!

26 april 2021
Cora van Mora

Volgens een enquête van snackspecialist Van Geloven (o.a. gekend van het merk Mora) bij 333 frituren is one2three het populairste online bestelplatform.

“Ik wil in de eerste plaats onze klanten bedanken voor het vertrouwen”, zegt Geert Janssen, CEO van one2three, “Het doet plezier als ons product, waar we met een heel team en veel passie aan bouwen, door de sector wordt gewaardeerd.”

logo Van Geloven

De enquête van Van Geloven leert ons nog enkele interessante zaken over online bestellen en bezorgen bij Belgische frituren. Hieronder de 4 belangrijkste bevindingen.

Onze CEO Geert Janssen geeft zijn perspectief bij de cijfers.

1. Meer dan de helft van de frituren (53,07%) biedt online bestellen aan

49% is gestart na de lockdown van 13 maart 2020. One2three blijkt het meest gebruikte platform (joehoe!).

Geert Janssen

Deze cijfers lijken mij correct, wij zien gelijkaardige dingen. Het aantal frituren waar je online kan bestellen, moet zeker de laatste maanden met 5 à 10% zijn toegenomen”, zegt Geert Janssen, “met de COVID-maatregelen als grote versneller. Wij helpen voortdurend nieuwe klanten opstarten.

2. Thuislevering wordt door 21,03% aangeboden

Geert Janssen: “Het is niet makkelijk om dat kostenefficiënt te organiseren, maar met de juiste tool kan je dat heel planmatig aanpakken en er een succes van maken.

3. Meer dan 2 op 3 frituristen (67%) zegt dat online bestellen hen iets extra oplevert

Geert Janssen: “Wij horen van onze klanten dat de online bestellingen gemiddeld groter zijn. Niet verwonderlijk. Consumenten kunnen op de bestelsite of via de app hun gemak kiezen. Ook door promoties in de kijker te zetten, en automatisch suggesties te doen, zien onze klanten de transactiewaarde verhogen.

4. De belangrijkste redenen om niet te starten zijn

  1. Onvoldoende personeel
  2. Afhalen en bezorgen maakt dat frieten minder vers zijn
  3. De commissie van de online platformen is te hoog
  4. Ik wil nu niet investeren in vervoersmiddelen om te bezorgen

Geert Janssen: “Ik herken dat. Daarom bevat one2three verschillende mogelijkheden om alle bestellingen – online voor take-away en delivery en ter plaatse – vlot samen te laten lopen. Daardoor hou je controle over jouw tijd en mogelijkheden, en kan je zelfs meer bestellingen verwerken.

Je kan met one2three bescheiden starten, en we hebben oplossingen waarbij je een maandelijks vast bedrag betaalt, of je kan ook kiezen om met een flexibele kost te werken. Gaat het even wat minder, betaal je ook minder; heb je wat meer succes, dan betaal je wat meer. Fair, toch?”.

Hoe zelf beginnen met online verkoop?

Praat erover met onze specialisten.

Scroll to Top