Fritapapa boost verkoop met one2three

10 januari 2021
Fritapapa Marcinelle

Groot succes online bestelplatform

Michel Leblanc van FRITAPAPA geeft inzicht in het grote succes van hun online bestelplatform, in een interview met MyFoodSpot, het inspiratieplatform voor de horeca van Lantmännen en Unilever Food Solutions.

Fritapapa

We hebben de juiste keuze gemaakt om met one2three van start te gaan!

Michel Leblanc, FRITAPAPA

In Franstalig België maakt Fritapapa naam als jonge, dynamische keten van kwaliteitsfrituren. Ze communiceren veel via sociale media en ze gaan innovatief te werk, qua inrichting en gerechten, en sinds enkele maanden ook op het vlak van online bestellen.

Ondertussen telt Fritapapa 9 vestigingen. O.a. op de luchthaven van Charleroi. Zodat echte Belgen meteen frietjes van de frituur kunnen eten wanneer ze terugkomen van vakantie.

Fritapapa vestiging Charleroi

Tandje bijsteken na 1e lockdown

Toen de 1e lockdown in maart 2020 een feit was, moest Fritapapa zijn plannen bijsturen. Oorspronkelijk wilden ze tegen 2021 een bestelsite en app bouwen, maar nu moesten ze sneller schakelen om te overleven. Daarom hebben ze snel maar zeer grondig de markt onder de loep genomen.

Fritapapa app

We kozen niet voor de eerste de beste partij. Onze verwachtingen waren hoog, want we wilden niet alleen een webshop, maar ook een app die ons imago weerspiegelt; jong, dynamisch en vooruitstrevend.

Michel Leblanc, FRITAPAPA

Fritapapa maakte via Pastridor kennis met one2three, het bedrijf achter de bestelsites en apps.

Toen bleek dat ze met one2three op één lijn zaten qua voorstel en visie op de ontwikkeling, had Fritapapa snel gekozen.

Zo kon Fritapapa tijdens de lockdown hun klanten toch nog bedienen.

Fritapapa bleef open

Dankzij one2three hebben we een nieuwe kijk op ons vak. We hebben een nieuwe boost gekregen om deze moeilijke periode te doorstaan.

Michel Leblanc, FRITAPAPA

Ook interesse om sneller en meer te verkopen?

Goede communicatie maakt het verschil

Fritapapa heeft hun online bestelplatform goed gelanceerd, met:

een communicatiecampagne per vestiging, via e-mail en posters
advertenties op lokale radio, tv, websites en sociale media
Fritapapa promotie op Facebook

Een resultaat dat gezien mag worden!

Sinds de invoering van one2three:

is het klantenbestand aanzienlijk gegroeid
komt meer dan 25% van de omzet van online bestellingen
krijgt Fritapapa positieve feedback van klanten via mail en op sociale media
is de gemiddelde omzet per bestelling gestegen
draaien enkele vestigingen een hogere omzet dan voor de 1e lockdown

Kortom, een resultaat dat kan tellen.  Lees er meer over op MyFoodspot of bekijk de app van Fritapapa.

Ook interesse om sneller en meer te verkopen?