“Via One2Three voeren klanten – vanop eender welke locatie – hun bestelling in, die bij ons vervolgens meteen op de kassa verschijnt. Die koppeling verliep heel makkelijk. We moeten niets overtypen want het verloopt allemaal automatisch.” Dat vertelt Daan Van de Voorde van Frituur Daan in Willebroek, in 2020 tot beste frituur van Willebroek gekozen door Het Nieuwsblad.
In Willebroek heeft Daan 2 frituren. Eentje in Tisselt en eentje in Blaasveld. Je kan er al sinds 2017 online bestellen. De frituur in Blaasveld werkt zelfs enkel met online bestellingen.
Kassa-integratie dankzij partner Trivec
Daan heeft geen zorgen meer, maakt geen fouten meer en verliest geen tijd meer met het overtikken van bestellingen. Daan kan immers rekenen op de vlotte samenwerking tussen one2three en zijn partner Trivec, de marktleider in kassasystemen voor de horeca.
Dankzij die samenwerking kunnen horeca-ondernemers rekenen op een volledig geïntegreerd systeem, van bestelplatform tot kassabonnetje. Erg handig met een 100-tal klanten per dag.
Handig en duidelijk
Wil je het menu aanpassen, producten toevoegen of verwijderen? Een aanpassing is erg gemakkelijk door te voeren met het handige klavier. Daarnaast vind ik de bonnetjes nu ook erg duidelijk, zowel voor de klant als onszelf.
Daan Van de Voorde
Efficiënt dankzij automatisering
De bestellingen en de berichten naar de klant verlopen helemaal automatisch.
De eigenaars zien de bestellingen op het scherm binnenkomen, de klant krijgt een bevestiging dat de bestelling goed ontvangen is. Daan begint te bakken en tien minuten voor de bestelling afgewerkt is krijgt de klant een sms en kan hij vertrekken. “Wij moeten in de frituur in Blaasveld geen bestellingen ter plaatse meer opnemen en tussendoor afwerken.”, zegt Daan, “En ook afrekenen moeten we niet meer ter plaatse doen, betalen doet de klant online via het one2three bestelplatform.”
Wat met ‘live’ en online klanten?
Bij Daan in Blaasveld kan je enkel online bestellen maar bij Daan in Tisselt kan je ook ter plaatse bestellen. En dan wil je als eigenaar de wachtrij ook eerlijk doen verlopen.
“Het online bestellen – via het platform one2three – werkt enorm goed”, zegt Daan, “Soms zelfs té goed, want de bestellingen worden op nummer afgewerkt, maar de onlineklanten staan natuurlijk niet mee aan te schuiven. Dat zorgde voor frustratie.”
Daarom beperkte Daan de wachtrij in Tisselt tot 2 onlineklanten per kwartier. Dat kan met het online bestelplatform van one2three. Je kan dat aantal zelfs live aanpassen, en het aantal online bestellingen vertragen of indien nodig zelfs tijdelijk blokkeren, bijvoorbeeld als een grote groep binnenvalt.
Hou het simpel en overzichtelijk
Daan Van de Voorde geeft als uitsmijter nog 2 tips aan zijn collega’s:
- Kies een groot scherm voor je kassa: hoe groter het scherm, hoe overzichtelijker, als je het mij vraagt.
- Houd het menu zo eenvoudig mogelijk en vermijd submenu’s. Je wil op dagelijkse basis geen tijd verliezen door te moeten scrollen en zoeken naar het juiste product.